Most modern health care improvements seem to involve expensive technology and an uncomfortable amount of change management. But clinical and nonclinical staff at the Rotterdam Eye Hospital have improved patient care and raised staff morale at a very modest cost:… Lees meer »
De relatie tussen een arts en een patiënt is sterk afhankelijk van het vermogen van de arts om zich in te leven in of gevoelig te zijn voor de emotionele toestand van een patiënt. Empathie kan in verband worden gebracht… Lees meer »
In mijn directe omgeving heb ik in de afgelopen jaren helaas meegemaakt wat de impact is als je te horen krijgt dat je een chronische ziekte of kanker hebt of dat je uitbehandeld bent. Sommigen van deze patiënten werkten zelf… Lees meer »
In december is er een interview verschenen in de Zorg en Ziekenhuiskrant over mijn trainingsaanpak en het gebruik van de type patiënten. Heb je december nummer van de Ziekenhuiskrant gemist? Klik op onderstaande link en je kan het artikel in… Lees meer »
Technical developments tend to grab the headlines in health care. Predictive analytics, telemedicine, electronic health records — technology is rightly seen as a transformative force in health delivery. But it’s not the only one. At Rotterdam Eye Hospital, hospital administrators have found that through… Lees meer »
De afgelopen 3 jaar heb ik met veel plezier de Patient Experience + Innovation Summit van de Cleveland Clinic bijgewoond. Dit jaarlijkse congres in het grootste congres ter wereld op het gebied van patiëntgerichte zorg. Dit jaar had ik… Lees meer »
The Eighth Annual Patient Experience: Empathy + Innovation Summit takes place May 22–24, 2017, hosted by the Cleveland Clinic. The Patient Experience Summit brings together patient experience leaders, healthcare CEOs, innovators, nursing leaders, policy makers, major stakeholders, industry experts and… Lees meer »
Patient Experience Conference is the largest independent, non-provider or vendor hosted event bringing together the collective voices of healthcare professionals across the globe to convene, engage and expand the dialogue on improving patient experience. You can all the information on… Lees meer »
Long dreary corridors, impersonal waiting rooms, the smell of disinfectant — hospitals tend to be anonymous and depressing places. Even if you’re just there as a visitor, you’re bound to wonder, “How can my friend recover in such an awful… Lees meer »